vrijdag 7 januari 2011

Ding 22




Ik heb de filmpjes van mijnbibliotheek.nl bekeken en die laten duidelijk zien hoe het in de toekomst eruit kan gaan zien.
Je kunt je eigen bibliotheek.nl maken met eigen widgets, met eigen interesses.



Ook heb ik bij bibliotheek20.ning.com gekeken en wat gelezen.
Een netwerk van bibliothecarissen, werkzaam in allerlei bibliotheektypen,
Zo kunnen er allerlei ervaringen en ideeën uitgewisseld worden.

 Het doel is om de zichtbaarheid van bibliotheken op het internet te vergroten, zodat voor gebruikers direct duidelijk is wat de bibliotheek te bieden heeft.

Wil de bibliotheek over tien, twintig, dertig jaar ook nog bestaan, dan moeten we nu gaan werken aan een nieuwe bieb.
De traditionele bibliotheek zal volgens mij niet zo snel verdwijnen, maar hoe de nieuwe eruit zal gaan zien?


Er zal heel veel veranderen, daar kunnen wij niet omheen.
Het werken zal een andere manier van denken en doen vereisen.


7 opmerkingen:

  1. Je hebt het één-na-laatste ding ook alweer klaar. Leuk laatste plaatje trouwens. Nu nog ff de evaluatie en dan gaat de vlag uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie dat je bijna aan de eindstreep bent, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je gaat lekker hoor. Succes met je laatste ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Even hier een reactie op ding 20 (ik loop een beetje achter en anders lees je 't misschien niet): wat een heerlijk muzieklijstje op Grooveshark heb je Harmien. Ben d'r weg van. Melissa Etheridge, met "God is in the people".
    Heaven! Weer helemaal herontdekt.
    Succes met je àllerlaatste Ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog even en je bent aan het eind en kun je rustig met een boek op de bank gaan zitten.
    Anke Groep 3 ofwel modebewust

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent er bijna, ik had al een poosje niet op je blog gekeken en zie dat je alleen de evaluatie nog maar hoeft te doen. Mooie opbouw van je blog met veel plaatjes, ziet er goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen