kent denk ik iedereen wel. Gisteren heb ik Wikipedia nog gebruikt, heel handig. (moest weten wat kappertjes precies zijn)
Heb het filmpje Wiki in plain English bekeken wat duidelijk weergeeft wat de bedoeling is.
Heb de publiekswiki van de bibliotheek Deventer bekeken en vond er leuke dingen op staan, zoals dat iemand een verhaal schrijft over Deventer en op de site kan zetten. Ook het literaire dossier vond ik erg leuk en handig. Alleen bleek dat het voor het laatst in maart 2008 bijgewerkt is!
Ik denk dat het zin heeft dat iemand het beheer er over heeft om het niet te laten verouderen.
De vraag is dan ook hoe betrouwbaar het gebeuren op internet is!
Wiki's lijken mij wel heel handig voor scholieren/studenten die samen moeten werken.
Voor onze bibliotheken is het misschien handig om voor het werkoverleg te gebruiken.
Iedereen kan bijvoorbeeld bij mededelingen/rondvraag haar vraag al op de site zetten en men kan er dan al over nadenken en alvast antwoord geven.
In 2009 een weekend naar Noordwijk geweest en daar waren ze echt in de zandbak aan het spelen. Erg mooi om te zien.
Zelf ook even in de zandbak aan het 'spelen' geweest.
De verschillende wiki's bekeken je ziet soms door de bomen het bos niet meer. Op 23 dingen wiki gekeken en vind het ook erg onoverzichtelijk. Bij 23 dingen ingericht op wetpaint iets 'achtergelaten' over de Voice of Holland' http://www.thevoiceofholland.com/. Morgenavond weer kijken. Zo aan het einde van de werkweek is dat genieten, vind ik.
Als je de site bekijkt zie je de logo's van hyves, facebook en twitter.
Je kijkt nu toch anders naar zo'n site. Dat hebben we al mooi geleerd.
Volgende week maar weer verder met nr 12, o.a. twitter, van de 23 dingen.
Zijn dan al op de helft!

Dat van die rondvraag is niet zo'n gek idee ! jij bent altijd wel van de praktische oplossingen he ? Maar dan wel hopen dat iedereen er naar gaat kijken.
BeantwoordenVerwijderenJij hebt overigens nix met Expeditie Robinson omdat jij dingenavond de donderdag is ? Ik moet echt altijd eerst Robinson zien !
Hallo Harmien,
BeantwoordenVerwijderenwat grappig, dat ik je steeds hoor verzuchten dat je door de bomen het bos niet meer ziet en dat je voooral behoefte aan overzichtelijkheid hebt. Volgens mij benoem je hier een moeilijkheid, waar veel mensen mee kampen, als ze zich op internetsites begeven.
Het is niet voor niets dat er met de nieuwe website voor onze bibliotheek echt op gelet is, dat het allemaal zo duidelijk mogelijk is.
Ha Harmien, lekker op de helft en nu een welverdiend weekend! Goed idee over die rondvraag; kunnen we ook onze praktische dingetjes lekker op kwijt .....
BeantwoordenVerwijderenGoed verwoord Harmien. Sluit me bij de opmerkingen van de anderen aan.
BeantwoordenVerwijderen