Zelf heb ik niet zoveel met chatten. Ik zie wel eens dat m'n dochter bezig is en soms met meerdere tegelijk chat.
En, volgens mij, gaat het heel vaak over niets.
Wel is het leuk, als familie/vrienden bijv. in het buitenland verblijven om te Skypen. Je kan ze dan zien en tegelijk praten met elkaar. Je moet dan wel tegelijk aanwezig zijn. Wat met e-mail toch makkelijker is, je krijgt een mail 's ochtends en 's avonds beantwoordt je de mail.
Ik zelf doe het liever op de ouderwetse manier, van man(vrouw) tot man(vrouw).
De jongere generatie groeit op met de computer en vind het heel normaal.
Makkie
Kwam met het rondkijken over chatten op de website van de Westfriese Bibliotheken en vond
Chatten met Makkie van het Makkelijk Lezen Plein.
Iedere woensdagmiddag tussen 14.00 en 16.00 uur zit Makkie klaar om alle vragen te beantwoorden!
Of er veel gebruik van gemaakt wordt weet ik niet. Op hun website ( http://www.westfriesebibliotheken.nl/) staat op hun biebblog een link naar Twitter.
Trouwens erg leuk om op sites van andere bibliotheken te kijken. Zie je toch weer andere dingen.
En het zelfde bieblogo!
Voor de bibliotheek NoordVeluwe (voorheen Novetheek) zal in de toekomst misschien ook wel zoiets kunnen. Het MLP of misschien iets voor Jongeren.
Wellicht iets om over na te denken, want dit zijn toch groepen die de 'weg' naar de bibliotheek niet goed weten of die het lezen niet leuk vinden en op deze andere manier krijg je ze misschien wel in de bibliotheek.



Hai Harmien,
BeantwoordenVerwijderenHet lijkt ook steeds meer een "Makkie" voor jou te worden! Je hebt de vaart erin. Elk nieuw ding een tandje lichter. Op naar de eindsprint ....
Ik vond het al lastig om met 1 te chatten, laat staan met meerdere tegelijk ! Werd er heel nerveus van.
BeantwoordenVerwijderenHallo Harmien,
BeantwoordenVerwijderenja, een heel nuttige en leuke bijkomstigheid van de 23 dingen oefeningen: de sites van andere bibliotheken bekijken. Zo zie je weer allerlei toepassingen, die je op een idee kunnen brengen.
Een goede tip van de westfriesebibliotheken. Heb er ook even rondgesnuffeld. Het lijkt inderdaad een "Makkie" voor jou te worden. Of je begint het steeds leuker te vinden.
BeantwoordenVerwijderenDit is een 'beetje' bekend terrein, vandaar! Maar een Makkie nog lang niet!
BeantwoordenVerwijderenEven bij jou gespiekt Harmien. Voor mij klein beetje bekend terrein en ik sluit me aan bij de anderen, je gaat als een trein en het lijkt echt een "Makkie"te worden. Ik ga verder snu7ffelen
BeantwoordenVerwijderenHi Harmien,
BeantwoordenVerwijderenBij het invullen van mijn ding 13 zag ik dat jij al bij ding 14 bent. Nu is het natuurlijk geen wedstrijd, maar ik ben toch even gaan koekeloeren bij je.
Leuk allemaal he?
We gaan lekker verder
tot morgen
Margriet
Hoi Harmien
BeantwoordenVerwijderenOok al tegen Alie gezegd: geen zorgen want mijn slaapmutsje was toch wel wat later maar ik weet niet waar dat aan ligt want de computerklok geeft de juiste tijd aan. Ik reageer wat laat maar ik had het even helemaal gehad met die cursus bedoel ik. 's Nachts ging het nog door mijn hoofd en daar had ik geen zin in dus ik heb even mijn zinnen verzet en ben lekker wat anders gaan doen.Wat zegt de klok nu????
liefs drienie
Hallo Harmien,
BeantwoordenVerwijderenMet het chattten heb ik ook helemaal niets. Ik zie dat je ook al lekker opschiet. Dus op naar de eindstreep.