donderdag 25 november 2010

Ding 16




Op You Tube een hele tijd aan het rond kijken geweest.
Je komt er van alles tegen.
Als je wilt ben je zo de hele avond bezig met filmpjes kijken.
Ook voor de bibliotheek wel voorbeelden gezien om te gebruiken. Zoals de bibliotheek Arnhem die kluisjes heeft voor leners om 7 dagen per week 24 uur per dag de reserveringen op te halen.





Misschien ook voor iets anders in te voeren, bijvoorbeeld op de website laten zien hoe de selfservice werkt.

En wat ook nog altijd een favoriet van me is staat hieronder.




Krijg alleen de filmpjes niet netjes binnen de lijntjes, zijn een beetje groot. Hoe ik ze kleiner in mijn blog krijg weet ik niet.
Misschien heeft een collega een tip?

8 opmerkingen:

  1. Haihai
    In het voren werken Harmien, of vind je het (stiekem) gewoon écht leuk?
    Heerlijk, dat koekiemonster : ))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik werk echt vooruit (dec. drukke maand), vind deze onderwerpen ook leuk, omdat het toch wel bekend is. Gaat me nu wat makkelijker af. Maar jij dan?? Zo laat nog bezig?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vandaag voor het eerst jouw blogberichten bekeken en dat was me een waar genoegen.
    Het ziet er allemaal goed en fleurig uit.
    Leuk om te lezen dat je er inmiddels goed in zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen idee of we elkaar volgende week ergens zien, dan kan ik je laten zien hoe je dit kunt aanpassen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ga je snel! Ik moet me zelf op dit moment echt aansporen om verder te gaan. Leuk die filmpjes!
    Ook een mooie beschrijving van Google maps!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heey Hammie,

    je kunt in de HTML-code die je van YouTube krijgt de maten aanpassen. Aan het einde van de code staat namelijk width (breedte) en height (hoogte) in pixels. Je kunt daar de getallen aanpassen, zodat ze precies op jouw blog passen.

    In dit geval zou 480 bij 320 waarschijnlijk prima werken voor dit filmpje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Koekiemonster deed me weer aan onze kinderen denken. Daar hebben we samen vaak naar gekeken toen ze klein waren. Heel leuk !
    Ik sluit me bij Rita aan met wat ze over je blog schrijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zoals jullie kunnen zien is het me gelukt om de filmpjes netjes tussen de lijntjes te krijgen.
    Dank zij m'n overbuurjongen 'Arie'. Z'n moeder kan trots zijn!

    BeantwoordenVerwijderen