woensdag 24 november 2010

Ding 15



Google Maps en Street View



Erg handig!!
Sinds afgelopen zomer woont Ellen, onze dochter in IJburg/A'dam.
Voordat ze er zelf was geweest hebben we op Google Maps gekeken.
In januari was het huis al opgeleverd en we zagen in juli op Google Maps nog één grote zandvlakte.
Als je nu kijkt zie je dat het huizencomplex in aanbouw is, terwijl het al 3/4 jaar klaar is.
Het wordt dus wel vernieuwd, maar hoe vaak?

Streetview is ook erg leuk. In april een weekend naar Emmen geweest en voor de tijd de buurt al een beetje kunnen verkennen via Street View.

Laatst in het Rijksmuseum geweest in A'dam en we wilden de stad in via het Waterlooplein. Eerst opgezocht waar we precies in A'dam zaten en welke kant we op moesten, waar de tramhaltes waren, toen via de Blackberry van Ellen opgezocht welke tram en halte we moesten hebben. Voor haar een fluitje van een cent, voor mij abracadabra. Wie weet leer ik dat ook allemaal nog eens. Ik ben nu al blij dat ik met mijn mobiele telefoon kan bellen en sms-en!

Zo kun je dus Google Maps voor heel veel dingen gebruiken en niet alleen om de juiste route te rijden.

Om wat te oefenen heb ik de adressen van de Bibliotheken Noord Veluwe in Google Maps opgezocht en een routebeschrijving gemaakt hiervan en in een map gedaan.


Rondje Bibliotheken Noord Veluwe


Wist je dat het van Vaassen naar 't Harde 51.1 km is als je langs de bibliotheken rijdt en je er 1 uur en 24 minuten over doet?





Google Maps is dus heel handig. Voor de bibliotheek is het misschien een idee om per vestiging bij het adressenbestand op de website een kaart in te voegen. Sommige bibliotheken zijn erg lastig te vinden.

5 opmerkingen:

  1. Leuke ronde heb je gemaakt langs de bibliotheken met Google Maps. 't Kan zo op de website!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He wat een leuk gegeven ! Niet geweten/beseft dat je er zo lang over doet als je al onze vestigingen wilt aandoen ! En wat een leuk plaatje erbij gevonden !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal mee eens. Up-to-date houden van de locaties is erg belangrijk. Toen ik afgelopen zomer een keer in 't Harde moest werken en in mijn TomTom de "bibliotheek 't Harde" had gezet kwam ik bij de oude locatie terecht. Gelukkig was de andere locatie ook te vinden doordat ik passanten vroeg naar de straat van de nieuwe locatie. Gelukkig is 't Harde geen wereldstad.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke toepassing, we kunnen de vestigingen zo prima bereiken, nu nog het openbaar vervoer erop afstemmen en de toegankelijkheid wordt nog meer vergroot, want hemelsbreed zijn het geen grote afstanden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk gedaan Harmien, je krijgt er zin in. Ik vond dit weer lastiger om te doen. Zo hebben we allemaal ons eigen "Ding".

    BeantwoordenVerwijderen